Tuesday, December 11, 2012

Nestum Cookies ❤

Hari ini entry update dengan resepi. Resepi biskut nestum yang saya godek-godek dan olah dari pakcik google. Mula-mula saya plan nak buat butter cookies tapi rasa macam nak tambah sedikit perasaan flavor di situ. Ok sebelum memtengok resepi kita tengok gambar dulu. Hari ini tema happy food saya dari lunch sampai lah ke happy bento saya bercirikan cinnamoroll. Haiihhh tak tahu kenapa sekarang saya merasakan saya suka dengan watak comel ni bermata biru gitu auwwww.. Untuk cerita memngenai cinnamoroll saya klik CINNAMOROLL


 Lunch anak-anakku hari ini


Di sebelah petang saya mem baking cookies pulak. Macam-macam karakter saya buat.


 my little helper


 happy bento anak-anakku hari ini. Comel tak???

Ok, seperti dijanjikan resepi untuk cookies ini

CRISPY NESTUM COOKIES

 BAHAN-BAHAN 

 100g tepung gandum*
 100g tepung kastard*
80g tepung jagung*
( Bahan bertanda * diayak bersama )
 150g mentega
 100g gula kastor
 1 biji telur
 50g nestum
 beberapa titik esen vanilla


 CARA-CARA

 Pukul mentega dan gula kastor sampai kembang berkrim. Masukkan telur dan beberapa titik esen vanila. Teruskan pukulan sehingga gebu.
 Nestum tadi dicampur bersama tepung-tepung yang telah diayak bersama dan masukkan sedikit demi sedikit memgunakan speed perlahan supaya tak bersepah ye.
 Sekiranya adunan agak lembik tambah tepung jagung sedikit supaya adunan mudah diterap
 Canai doh (jangan terlalu tebal dan jangan terlalu nipis) dan terap memgunakan acuan kegemaran anakanda ye
 Bakar pada suhu 175'c selama 20-25 minit

Siap! Selamat memcuba!

No comments:

MY FRIENDS!

Photobucket

Photobucket
Lilypie Kids Birthday tickers
Photobucket
Lilypie Kids Birthday tickers
 photo adik20.png
Lilypie Third Birthday tickers