Tuesday, August 20, 2013

Fancy Donut Cookies


 Ada ramai  2, 3 orang kawan mintak resepi fancy donut cookies comel saya. Jadi, hari ni saya nak hapdet resepi cookies comel ciptaan saya sendiri. Cookies ni asalnya dari resepi butter cookies  tapi saya olah dengan letak topping coklat. Main sukat timbang ikut suka. Tapi Alhamdulillah anak-anak suka sebab agak crispy.



Ni resepi nya:

 BAHAN-BAHAN ( untuk 30 biji )

 180 g butter
 120 g gula kastor
 450 g tepung naik sendiri
 50 g tepung jagung
 2 biji telur
 badam cincang ( optional  )
 coklat masakan
 coklat rice kaler-kaler

 CARA-CARA:

 Pukul butter dan gula hingga berkrim. 
Masukkan telur dan pukul rata. 
 Masukkan tepung sedikit demi sedikit.
 Masukkan badam cincang.
 Tekap dengan acuan kesukaan. 
 Bakar pada suhu 175'c selama 10-20 minit ( bergantung pada kecanggihan oven masing-masing ). 
 Sambil tunggu cookies masak, bolehlah double boiled coklat masakan.
 Bila cookies dah masak, sejukkan. Dan dip cookies ke dalam coklat. 
 Tabur coklat rice di atas.
Siap!

Selamat mencuba kawan-kawan


 happy bento anak saya yang saya penuhkan ketat-ketat dengan cookies comel ini dan fruits. I is terlambat bangun nasib baik ada cookies ni boleh main taruh je hehe


 photo post.png





No comments:

MY FRIENDS!

Photobucket

Photobucket
Lilypie Kids Birthday tickers
Photobucket
Lilypie Kids Birthday tickers
 photo adik20.png
Lilypie Third Birthday tickers